01:56 25/04/2017 | כ״ט בניסן ה׳תשע״ז‎
המייל האדום

כביש 40: אדם נפגע ממשאית, מותו נקבע בבית החולים

כ״ז בטבת ה׳תשע״ז
יואל בלניצקי | 1
צילום: דוברות משטרת ישראל

סמוך למחלף מאחז בכביש 40 נפגע הבוקר אדם ממשאית לאחר שיצא מרכבו מסיבה שאינה ברורה ונפצע באורח אנוש, צוות מד”א שהוזעק למקום העניק לפצוע טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה. מותו של הפצוע נקבע כעבור שעה בבית החולים בעקבות הפציעות הקשות.

פאראמדיק מד”א גיא שדה שטיפל בפצוע סיפר: “כשהגענו למקום ראינו על הכביש גבר כבן 28 בהכרה כשהוא סובל מחבלה בבטן לאחר שנפגע ממשאית. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה לבי”ח סורוקה במסוק מד”א במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי.”

בוחנים של משטרת התנועה שהוזעקו למקום פתחו בחקירה בנסיון להבין מה גרם לאדם לעצור את רכבו ולרדת ממנו בכביש הסואן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  • עצירה בשוליים
    נהג עצר בשוליים לטפל בבעיה כלשהי (ככל הנראה תקלה קטנה ברכבו) ונפגע מרכב כבד שסטה מנתיב הנסיעה בדיוק למקום שבו הוא עמד. זו סיטואציה שחוזרת על עצמה לא מעט והסיבה היא שכאשר נהג אינו מרוכז לחלוטין בנהיגה (ותמיד יהיה נהגים כאלו) הוא נוטה לנסוע לאן שהוא מסתכל וכאשר יש עצם בשוליים הוא מושך אליו את תשומת לב ואת המבט. זה נכון במיוחד בכביש הפתוח כשרואים את העצם ממרחק רב ואז, כמו שהעין קופצת שורה בקריאה, העצם נראה כאילו הוא בנתיב הנסיעה.

    זו בעיה גם אם השול רחב והרכב על עומד על שפת נתיב הנסיעה. גם מרחק של כמה מטרים הוא עניין של מה בכך לרכב שנוסע במהירות שיוט בכביש הפתוח. אפילו אם האדם אינו עומד חשוף אלא יושב בתוך רכבו, יש סיכון רב מאחר ורכבים לא תוכננו לספוג מאחור מכה ממהירות בינעירונית, בוודאי שלא על ידי רכב כבד.

    לכן, עצירה בשוליים בכביש הפתוח (בין אם זו דרך מהירה כמו כאן או סתם כביש פתוח כמו כביש מספר 4) היא מסוכנת מאוד ויש להימנע ממנה. גם במקרה של תקלה ברכב שלא משביתה אותו במקום – ניתן לרוב להמשיך לנסוע עוד 100-200 מטר ויותר (על הכביש או על השוליים – תלוי כמה לאט התקלה מאלצת את הנהג לנסוע) עד למקום עצירה בטוח – כזה שמופרד מהכביש בצורה קשיחה.

    מאמן נהיגה // 17:13