01:16 26/05/2017 | א׳ בסיון ה׳תשע״ז‎
המייל האדום

פחות משעה 3 הרוגים בתאונות דרכים ברחבי הארץ

י״ח באדר ה׳תשע״ז
שמוליק סופר | 1
צילום : מד"א / משטרת ישראל

נהג רכב פרטי נהרג בתאונה עם מעורבות של משאית, צוותי מד”א ומתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו ע”י רופא שהזדמן לזירת התאונה, נסיבות התאנה נחקרות ע”י משטרת ישראל.

שמואל רוזנגרטן חובש רפואת חירום של איחוד הצלה שנתקל בתאונה סיפר: “מדובר בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב ומשאית. נהג הרכב הפרטי היה לכוד ברכבו ללא רוח חיים וצוותי כיבוי פעלו לחילוץ גופתו. למרבה הצער לא נותר אלא לקבוע את מותו של נהג הרכב הפרטי בזירת התאונה עקב אופי הפציעות הקשות מהם סבל. עומסי תנועה נוצרו עקב אופי התאונה”.

פצוע באורח קשה בהתהפכות טרקטור בכביש 92 סמוך למושב רמות. צוות מד”א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו עקב אופי פציעתו הקשה, נסיבות התאונה נחקרות.

אבידן לנדאו ראש צוות איחוד הצלה ברמת הגולן סיפר: “כשהגעתי למקום נתקלתי בפועל זר ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שהתהפך עם טרקטור. ביצענו בו פעולות החייאה אך מותו נקבע בזירה עקב חבלות ופציעות בראשו מהם סבל”.

נער כבן 13 נפצע אנושות מפגיעת רכב בטייבה – מותו נקבע בבית החולים. המשטרה עצרה את הנהג הפוגע ופתחה בחקירה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  • התנגשות מאחורה במשאית
    הרכב בתמונה ספג מכה בחרטום ובקורות הגג הקדמיות (קורות A). ככל הנראה, הוא התנגש באחוריה של המשאית שלפניו אשר, גם על פי הדיווח, היתה מעורבת בהתנגשות.

    הפרשי גובה בין רכבים, לעתים אפילו הפרשים קטנים, יכולים להוביל לתוצאות חמורות בהתנגשות. במקרה זה, הפגוש של המשאית היה כל כך גבוה ביחס לרכב הפרטי, שההתנגשות פגעה לא בפגוש של הרכב (שנועד לספוג אנרגיה) אלא ישר בקורות הגג, שלא תוכננו לשאת עומס כזה ומכאן התוצאות החמורות.

    משאיות חייבות להתקין מחסומים שימנעו מרכבים פרטיים להתנגש בהם בצורה כזו, אך גם כאשר מחסומים כאלו מורכבים, לעתים קרובות הם באיכות ירודה או לא מותקנים כראוי והתוצאה נותרת בעינה.

    יש כמובן מקום גם להתייחסות לנסיבות ההתנגשות. לא ברור לי מדוע הרכב הפרטי התנגש במשאית. שלוש אפשרויות עיקריות, לפי סדר סבירויות:
    נהג המשאית עמד בצד ונהג הרכב סטה מנתיבו (כנראה ברגע של חולשת הדעת) ופגע בו.
    נהג הרכב לא שמר רווח בזמן שנהג המשאית בלם בחוזקה.
    נהג המשאית האט משמעותית או עצר ונהג הרכב המתקרב לא שם לב מסיבה כלשהי כגון הסחת דעת.

    אם נרשה לעצמנו להניח שמדובר במקרה הראשון, ניתן לראות שכאשר אנו עוצרים בשול, אנחנו מציבים סכנה לא רק לעצמנו אלא לרכב שעלול לפגוע בנו. הפגיעה ברכב אחר קשה משמעותית מפגיעה בגדר הבטיחות. לכן, יש לעשות הכל כדי להימנע מלעצור בשוליים.

    אין הרבה מה להרחיב לגבי שני המקרים האחרים: טרקטור הוא בעל מרכז כובד גבוה ולכן יכול להתהפך בנקל. תפעול פחות גס יכול למנוע גלגול. פגיעה בהולך הרגל היא, לדאבוני, טיפוסית. הולכי רגל בנים בגיל זה ובעיקר במגזר הערבי הם חלק גדול מאוד מן הנפגעים בהתנגשויות בארץ. הפתרון הוא בחינוך הולכי רגל אך גם בנהיגה מוקפדת יותר של הנהג ובמיומנות בביצוע בלימת חירום ללא היסוס.

    מאמן נהיגה // 18:28