12:47 26/04/2017 | ל׳ בניסן ה׳תשע״ז‎

כ״ח בתשרי ה׳תשע״ז
יואל בלניצקי | 0
צילום: דוברות כבאות והצלה נגב
אוטובוס מלא בנוסעים התנגש בשני כלי רכב. לוחמי האש פעלו בחילוץ לכודים מהרכב הפרטי, לאחר פעולות חילוץ ממושכות חולצו שני בני אדם ללא רוח חיים מהרכב. בנוסף חובשים מתנדבים באיחוד הצלה מעניקים במקום טיפול רפואי ל 10 נפגעים, בהם: 2 קשה, 5 בינוני ו 3 קל. נוסעי האוטובוס נבדקים במקום ע”י צוותי מד”א. אמבלנסים של מד”א מפנים נפגעים לבית החולים סורוקה.
ג’יהאד אזרבגה מתנדב באיחוד הצלה שגר בסמוך והגיע ראשון לזירה סיפר: “כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב ואוטובוס. ברכב היו לכודים שני גברים ללא הכרה ואשה בהכרה שסבלה מחבלות ופציעות. ביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק כוחות כיבוי וסיוע של מתנדבים נוספים והגיעו למקום צוותים גדולים שסייעו בטיפול בנפגעים. צוותי כיבוי פעלו לחילוץ הפצועים וגופות ההרוגים. כמו כן טיפלנו בזירה ב-13 נפגעים נוספים במצב קל ובינוני מנוסעי האוטובוס”.
חובש רפואת חירום במד”א ירון פינקו סיפר: “כשהגענו למקום ראינו אוטובוס שחלקו הקדמי פגוע ורכב פרטי מעוך לחלוטין כשבתוכו נלכדו הנוסעים. הגענו עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ וכונני מד”א על אופנועים. התחלנו במיון ראשוני של הפצועים שחלקם שכבו בסמוך לאוטובוס ולרכב הפרטי. הענקנו להם טיפול רפואי והתחלנו בפינוי לבי”ח סורוקה. במקום נוצר פקק תנועה גדול שהקשה להגיע למקום. נוסעי האוטובוס חולצו כולם ונבדקים ע”י הצוותים שלנו במקום ובדקות אלו מחלצים את נהג הרכב הפרטי גבר כבן 30 שנלכד”
לבית החולים סורוקה פונו 13 נפגעים: 2 פצועים במצב בינוני – גבר בן 54 נוסע באוטובוס ואישה בשנות העשרים לחייה, נוסעת ברכב פרטי. 11 פצועים נוספים במצב קל מטופלים במיון הכירורגי.